dissabte, 23 d’agost del 2008

No al circuit urbà de València

Aprofitant que demà diumenge es cel·lebrarà la cursa de F1 a València, copio part de l'escrit que vaig publicar a final de maig passat sobre el tema:


Els problemes més importants del Gran Premi d’Europa són:

1) La contaminació que l’activitat emet. Darrerament des de moltes institucions públiques s’està lluitant per reduir la contaminació en les ciutats per una qüestió de salut social i una cursa pels seus carrers s’oposa a aquesta premissa. Osvaldo Canziani, científic de l’ONU, ha denunciat públicament que els motors d’explosió que utilitzen els monoplaces produeixen ozó, gas contaminat per la salut dels humans i que provoca el blanqueig de la vegetació.

2) Segons el Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) de València, els projectes d’infraestructures han de realitzar una Declaració d’Impacte Ambiental; entre altres projectes es citen qualsevol activitat que impliqui la construcció d’autopistes, autovies, carreteres, vies públiques o privades de comunicació i línies de ferrocarril de nova planta l’itinerari del qual es desenvolupi íntegrament en la Comunitat Valenciana, a excepció dels casos en que es desenvolupin traçats i característiques recollides en instruments d’ordenació del territori, en que la Declaració d’Impacte Ambiental serà positiva automàticament. És a dir, que atès que les obres pel circuit urbà responen a una ordenació del territori (??), no cal fer estudis medi ambientals.

3) Part de la cursa es realitza a la vora del riu. Normalment, als rius que passen per les ciutats, se’ls deixa una zona lliure a banda i banda, sovint aprofitades com zones verdes, de manera que el seu llit és més ample que el propi riu. Això es fa per poder contenir l’aigua davant possibles desbordaments del riu i evitar inundacions per la ciutat. Les obres del circuit tenen previst un moviment de terres per tal de pujar la cota del llit d’una banda per a que serveixi de zona de seguretat pels pilots (la planta baixa dels edificis sempre estan a una cota més alta que el riu, hi ha un desnivell vertical que en aquest cas es vol igualar per si els pilots es surten de la carretera).


Evidentment, deixo de citar altres perles com que el conseller de medi ambient de la Generalitat Valenciana diu que els efectes contaminants d’un premi urbà de Fórmula 1 són irrellevants; de l’existència a la Comunitat valenciana d’un circuit oficial de motos, el qual seria més lògic remodelar per a què que pogués acollir ambdós premis i així evitar una cursa urbana; que algunes de les zones per on passarà el traçat del circuit estaven planificades com futures zones verdes peatonals...

Per altra banda, no cal parlar dels pobres pescadors que se'ls ha prohibit l'entrada i sortida del port atès que durant aquests dies el port resta tancat, espero que almenys els hagin donat una bona compensació econòmica. Tampoc entenc gaire la falera per muntar un circuit urbà quan dins la mateixa Comunitat Autònoma ja existeix el circuit de Xeste.

En fi, NO AL CIRCUIT DE URBÀ DE VALÈNCIA.

2 comentaris:

Giuseppe Grezzi ha dit...

Hola Carles,

lo podrías haber dicho más alto...pero no más claro!

La prueba no les ha salido del todo bien: Alonso se ha salido a la primera curva (jejeje...), no había lleno absoluto(mucho huecos en las gradas y en la ciudad);los grandes negocios que esperaban no han sido tales....
Enfin,tenemos la esperanza que podamos hacer ver a los valencianos que este esperpento no nos conviene para nada!
Un abarazo
giuseppe

kirikú ha dit...

Deixe un enllaç a un article publicat al Levante fa uns dies:

I després de la Formula 1, què?