diumenge, 24 d’agost del 2008

El vicio de mirar

Aquest abril, amb tot l'enrenou del transvassament de l'Ebre vaig coneixer qui era en Ramon Folch, sociòleg i doctor en biologia, un entès en temes ambientals. Regirant per casa he trobat un llibre seu que fa temps el meu pare, també biòleg, va comprar-se; aquest agost he aprofitat per llegir les 560 pàgines de El vicio de mirar.

El llibre està dividit en tres parts. La primera és una espècie de biogràfia que ens situa en l'època del franquisme i explica les diverses feines que va desenvolupar; a mi m'agraden molt les biografies, així que m'ha semblat molt interessant. La segona part parla sobre anècdotes curioses que ha sofert durant els seus múltiples viatges, donant-li especial rellevancia al món de l'aviació, del qual n'és un enamorat. La tercera part explica les vivències pel món; relata l'estada al Txad per prestar serveis sanitaris als ferits de la guerra, descriu la fauna i la flora de la Patagònia...

Crec que és convenient destacar que es descriuen gran quantitat de paisatges i espècies animals i vegetals que pels qui no som biòlegs se'ns pot fer una mica pesat. De totes maneres m'ha agradat el llibre i al·lucino amb la gran quantitat de coses que ha fet en temes ambientals.